07aug2011

Hallo fans, ik ben weer terug uit het prachtige Wilde Westen. Ik heb samen met een vriendin (en een reisgezelschap van 38 mensen) een rondreis gemaakt door West Amerika. Het was de reis van mijn leven, ik heb ongelofelijk veel mooie dingen gezien. Via Chicago begon de reis in San Fransisco. De heuvelachtige straten met mooie huizen, de Golden Gate Bridge, honderden zeeleeuwen bij pier 39 langs de kust en natuurlijk Alcatraz hebben een enorme indruk op mij gemaakt.
Daarna stond het Yosemity Park op de agenda met de beroemde Sequoia bomen. Heel apart, sommige bomen zijn meer dan 80 meter hoog! En je kunt er onder door lopen, heel bijzonder!

De reis zou niet compleet zijn zonder Las Vegas te hebben gezien. Dat ging mijn petje allemaal te boven, wat een stad! en wie heeft het nou over een crisis?! Ook was ik nog ik nog uitgenodigd om een trouwerij bij te wonen van een stelletje uit mijn reisgezelschap in een ware 'wedding chapel'  waar Elvis de 'newly weds' toe zong. Even dacht ik: "Hij is niet dood...hij leeft!"

In de woestijn zijn we ook nog in het zogenaamde cowboystadje Calico (spookstad) geweest. daarna gingen we via het Zion National Park naar Bryce Canyon, waar de rotsformaties en kleuren mijn petje te boven ging.
De volgende dag zetten we onze reis voort naar  Monument Valley, waar de echte Indianen nog leven! Met een lokale Navajo Indiaan maakten we een tour door een landschap waar veel Western films zijn opgenomen. Onderweg kwamen we ook nog langs een prachtige stuwdam.

En toen waren we aangekomen bij de Grand Canyon, voor mij het hoogtepunt van de reis! Ik heb een helikopter vlucht gemaakt boven dit werkelijk onbeschrijfelijke landschap. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, zoiets moois! De hemel kan niet mooier zijn! Zo bijzonder!

Via de legendarische route 66 gingen we naar National Park Joshua Tree, hele mooie natuur met rare planten en enge rotsformaties.

De reis vervolgde naar het eindpunt Los Angeles, waar we nog een bezoek hebben gebracht aan Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive, DowTown LA en verschillende stranden als Manhatten beach (surf strand), Venice beach en Santa Monica.

Helaas, aan alles komt een eind, zo ook aan deze vakantie, het was weer tijd om naar huis te gaan.

Mede dankzij de humoristische en informatieve manier van begeleiden door onze reisleider Adriaan Spierings, is dit voor mij een zeer bijzondere, informatieve, mooie en indrukwekkende vakantie geweest! Ik zal deze reis nooit meer vergeten!